Adaptační kurz 1.A

"KDYŽ VÍŠ, ŽE JÁ JSEM JÁ, TAK PROČ SI MNE NEVYBEREŠ?" Michal Bouška

Adaptační kurz třídy 1. A proběhl od 4. 9. 2017 do 6. 9. 2017.

Zúčastnili se ho všichni žáci třídy (tedy 30) a dva pedagogové – Mgr. Michal Dočekal a Mgr. Tomáš Kotler, třídní učitel.
Kurz se odehrál v prostředí maloskalského skalního města; účastníci byli ubytováni v penzionu U Tlusťocha, ve vodácké ubytovně, jež náleží k proslavené prvorepublikové Žluté plovárně.

V pondělí jsme vyjeli v 15:26 h. vlakem do Malé Skály. Po ubytování absolvovali sportovní aktivity, abychom zkrotili přebytečný temperament a navázali první kontakty.

Poté následovaly podvečerní seznamovací hry (Mé jméno, Evoluce) a práce se školním řádem (žáci hledali řešení dílčích kazuistik přímo ve školním řádu).

Druhý den dopoledne jsme vypluli na kánoích z Malé Skály do Dolánek. Bez větších problémů jsme úsek zvládli a po obědě naskočili na koloběžky. S krátkou zastávkou na mangovou zmrzlinu jsme byli za hodinu zpět v Malé Skále.

Následovaly hry stmelující kolektiv. Nejdůležitější byla aktivita s názvem Parlament. Pro mnohé byla vyvrcholením kurzu. Kromě her jsme si stanovili priority a očekávání žáků od spolužáků i vzhledem k učitelům.

Večerní program zpestřila hra na kytary a volná zábava.

Středeční program vyplnila pěší turistika. Třída obešla krátký okruh přes Drábovnu na Frýdštejn a Pantheon.

Po návratu do penzionu a obědě jsme kurz  ukončili – zhodnotili ho, určili jeho pozitivní stránky i slabiny. Shrneme-li závěry, musíme konstatovat, že jsme "adapťák", a to jak žáci, tak učitelé, hodnotili převážně jako zdařilý (negativem byla snad jen zima a málo jezů na Jizeře).

Na hlavní nádraží v Hradci jsme se vrátili po třech dnech v 16:32 h.